11.03.2013

Sange brugt i romanen...

Her kan du se alle sangene fra romanen samt sidetal: Sange

09.03.2013

Skriftlig fremstilling

Husk at jeres stil skal afleveres den 22-3 
De skriftlige afgangsprøver nærmer sig med hastige skridt...  Denne gang får I jeres stil tilbage med rettelser og forslag til forbedringer - Herefter skal I aflevere igen...
I må meget gerne dele jeres stil med mig i google drev, hvor jeg også kan skrive kommentarer!



08.03.2013

I næste uge skal I arbejde med følgende opgaver...

Det skal afleveres skriftligt mandag den. 18-3. I bestemmer selv, om I vil aflevere i word, mindmeister, glogster, padlet, linoit, prezi eller måske på en helt anden måde... Husk, at det skal være en fyldig besvarelse med eksempler og dokumentation...
Mandag gennemgår vi opgaverne mundtligt på klassen - Vær forberedt!!!


1. Romanen er skrevet som et filmmanus – find filmudtryk som voiceover, fade up from black osv. og forklar dem. Hvorfor tror du, at forfatteren har valgt denne form, og hvilken effekt får det?

2. I scene 3 anvender forfatteren uddrag fra sangen”There There” af Radiohead som ”setup” Hør sangenog læs teksten

Hvorfor bruger forfatteren netop denne sang? Find flere eksempler på sange, der bliver anvendt igennem romanen –og forklar hvordan de passer til handlingen.

3. Hvordan er hovedpersonens forhold til musik?

4. Hovedpersonen ”flasher”statements via sine t-shirts – F.eks. s 52: ”Jeg tør ligne en bøsse – Gør du?”Hvad fortæller det om hovedpersonen?

5.Ud fra din handlingstidslinje skal du lave et resume af bogen.

6. Gør rede for bogens komposition via berettermodellen.

7. Lav en personkarakteristik af: Danny, Petter, Skildpadden og Miriam.

8. I skal lave miljøbeskrivelser af Dannys og Miriams miljø. Det er vigtigt at gøre meget ud af det stof-miljø, Danny befinder sig i. Herudover skal I komme med på eksempler på, hvor handlinger foregår, F.eks. den by – den gade – det hus – den stue…

9. Lav en analyse af romanens sprog (se analysemodel/romaner i faner)

10. Beskriv bogens temaer.

11. Forklar slutningen i romanen.

12. Hvad er forfatterens budskab med romanen?

13. Lav en grundig anmeldelse af romanen – Kan du perspektivere romanen til noget af det andet, vi har læst?

Plan for mandag og næste uge

Lektie til mandag:
Date med en enkel skal være læst færdig...
Husk at medbringe diktaten samt jeres grammatikmappe.

Plan for mandag:
1 & 2 lektion: Gennemgang af diktat samt de sidste opgaver i grammatikmappen.
Arbejde med opgaverne til date med men engel
5.lektion: grammatik

Onsdag 1.lektion: Arbejde med opgaverne til Date med en engel
5. lektion: Grammatik

Fredag: Arbejde med opgaverne til Date med en engel



06.03.2013

Fredag

Lektie til fredag:
Husk at dele jeres rettelser fra diktaten med mig i google drev
Dem, der ikke er færdige med grammatikmappen, skal blive det

Plan for fredag
Gennemgang af udvalgte opgaver fra diktaten- husk at medbringe den...
Gennemgang af grammatiktest i googleformular
Rep af det grammatik, vi har arbejdet med den sidste uge
Læs i "Date med en engel"


04.03.2013

Husk til onsdag!!!

- Opgaverne i grammatikmappen skal være færdig (undtagen Ida og Andreas, der var syge i sidste uge)

- læs link om Ronnie Andersen Forfatterweb
- Se foredrag af Ronnie Andersen

I får en lille grammatiktest i googleformular- husk computer!

01.03.2013

Planen for mandag

- "Læs" 20 min i Date med en engel
- I får diktat tilbage - vi gennemgår nogle af opgaverne
- Vi gennemgår biord, stedord og forholdsord
- I skal lave siderne færdig i grammatikmappen, hvilket er lektie til onsdag.

Romanarbejde:
-Se Ronnie Andersen fortælle om sig selv... se link Ronnie Andersen
- Læs om forfatterskabet fra Forfatterweb

-Ud fra dette skal I skrive det vigtigste ned om Ronnie Andersen - Kan I genkende noget fra bogen??
Dette er samtidig lektie til onsdag.